Mitt Liv med Häst

Direktlänk till inlägg 20 mars 2013

blev ingen uteritt idag.

Av My T - 20 mars 2013 14:45

Då jag inte fick fast brodden, hade bruset fast en liten liten sten i ena broddhålet fram och jag använder bara två brodd på varje hov, så man är ju rätt beroende av att båda brodden sitter på. =/

Jag höll säkert på i 15minuter och Otto blev super stressad som vanligt när brodden kommer fram, han tycker verkligen inte alls om dom.

Så om det håler i sig lite till blir jag väl tvungen att försöka få på dom och ha dom på i hagen.


Men istället för uteritt, blev det en kort och lugn longering i paddocken med en bom i volten.
Jag longerade honom i bara grimma, då han inte ville vara med i dag och inte alls var på humör och så hade jag bara plockat fram ridsaker och jag kan inte lämna honom, för då rycker han sig, eller kan göra iallfall och det är rumt att låta han göra det.

Men han skötte sig helt okej ute i paddocken, han var lugn och fin och lyssnade på mig, men var lite seg och inte riktigt ville trava, men han gjorde det när jag bad honom om det, efter 2 gången. :P
Jag brukar aldrig ha spö med mig ut när jag longerar, för det brukar funka kanon ändå, men idag är jag lite ledsen över att jag inte tog med mig det, då han som sagt var tyckte det var bättre att stänga av öronen och inte lyssna.

Men men, det funkade ju bra ändå. Så jag longerade bara i 20 minuter, då han inte alls var pigg på att röra sig (, han var inte halt, eller varm, ingen feber och ingen snuva).


Men vi har la sådana dagar alla, ibland.
 Bara att acceptera att han är ett djur med känslor och tankar också.


Men han var lika stressad i stallet sedan när vi var där inne igen för att ta på täcket och borsta ut svansen, så jag vet i fasiken va det var med honom idag.

Om han är påverkad av att han får Linfrö olja och B-vitamin av mig nu, andra dagen. kan det göra något? har inte märkt av det tidigare på mina tidigare hästar.

hmmm... :/


men han fick allt "plågas" lite, för svansen skulle jag fått borstad och jag vill inte bara släppa ut honom och strunta i att han var stressad, för då är risken att detta sätts i bruk och görs så varje gång och det vill vi inte, inte nu när allt flyter på så bra som det gör med honom och stalletgången.


Imorgon ska jag iallfall försöka få rida lite, bomarbete =)
mer om det imorgon.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My T - 4 april 2014 10:34

just nu är jag hästlos, en längre tid i mitt liv, gjorde mig av med Otto, till en annan fodervärld, i aug -13, så jag hoppas han har det bra hos henne, om han nu är kvar där, vilket jag hoppas för hans skull, då det inte är trevligt för hästar att fl...

Av My T - 23 september 2013 07:26

Ja, då har man varit hästlös i 1månad nästan exakt.Otto, min fina Otto åkte till nytt hem runt den 22 Aug, då jag inte ville att han skulle stå och vänta ut mig och min bebis, samt min ridbarhet, då han ej mådde bra av det, så hade jag även upptäckt ...

Av My T - 12 juli 2013 06:59

Han har inte fått aktivera sig alls sedan vi longerade den 6/7, alltså idag en hel vecka sedan.Men jag har haft så jävla ont i både rygg, ben och haft även lite foglossningar.Har inte varit en dans på roser denna vecka.Hade varit underbart att ha någ...

Av My T - 6 juli 2013 14:55


Här kommer longeringen från när jag longerade Otto igår. Inte de mest rättvisaste filmerna på honom, då han var trött efter ett rätt hårt pass för honom, med mycket övergångar, så han är mer allärt på mina kommandon i vanliga fall, än vad filmerna ...

Av My T - 6 juli 2013 11:05

inte min mening. nu har jag ju ändå grejat väldigt mycket med honom, för mitt tillstånd, men jag har ändå inte fått tummen ur och börjat blogga aktivt.   Men kan la dra lite kort om vad som händer med oss. Jag tränar ju för Emma Topp, en grym...

Presentation


Välkomna till min blogg. Här kommer du kunna läsa om min ridning, mitt liv med och runt hästen. Kommer finnas inlägg om min gamla foderhäst Bella och om min nya foderhäst Otto.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards