Mitt Liv med Häst

Alla inlägg den 31 mars 2013

Av My T - 31 mars 2013 09:15

Men jag har verkligen haft fullt upp, med LIA (Lärande I Arbete), min sista praktik på affärshögskolan och examensarbetet, hästen och ridningen, så bloggen har fått lida av det, det är ju faktiskt den sak som inte egentligen har någon betydelse om det blir gjort eller ej, det skadas ju inte direkt om man missköter den i ett par dagar   


Men igår var jag på Elmia, så det blev ingen ridning och det var väl egentligen bra, då jag arbetade konditionen på honom på fredagen, så behövde musklerna vila lite grann.

Första gången han bockade med mig i Fredags, han blev nog arg för jag skänklade på honom rätt hårt, men han fattade inte galopp när jag bad om det 2gånger och då fick han en klar och tydlig fattning och då fick jag tillbaka att han inte tyckte det var helt okej, men var bara att plocka tillbaka honom, stanna upp, rygga och fatta galopp igen från traven och det var inga som helst problem efter det.

Han blir verkligen pigg av att få galoppera ett par minuter, vilket är härligt, så snart ska vi ge oss ut på galopp gärdet, när det funkar att rida där, när snön har försvunnit och det inte är helt styvt underlag.


Idag står det uteritt eller promenad + longering, men jag får se om jag känner för det senare, uteritt blir det inte, då jag känner att jag inte hinner med det, eftersom sambons kusin, med fru och barn samt hans faster ska komma, så antingen blir det ett lättare dressyrpass eller enbart longering med inspänning, vi får helt enkelt se vad vi båda är sugna på när det är daxs =)


Uppdatering kommer iallfall =)

 



Presentation


Välkomna till min blogg. Här kommer du kunna läsa om min ridning, mitt liv med och runt hästen. Kommer finnas inlägg om min gamla foderhäst Bella och om min nya foderhäst Otto.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards