Mitt Liv med Häst

Direktlänk till inlägg 6 maj 2013

stackars otto

Av My T - 6 maj 2013 18:49

han får jätte mycket vila nu, som han egentligen inte ska ha. Men vad gör man när man är sjuk och inte fixar att greja alls med honom?!
Är ansträngde att mocka och bära vattnet ca 3meter.
Så jag fixar inte ens att longera honom, men jag får allt ta och försöka göra detta imorgon.

Han har ju stått sedan i Torsdags, så det är inte bra alls, speciellt inte nu när vi har kommit igång och det känns bra för oss, eller bättre iallfall..
Så imorgon ska jag trotts min kropp (kanske det jag behöver för att bli frisk) och sätta honom i arbete, ett enklare longeringspass får det bli, eftersom jag är sjuk och inte alls pigg känns det onödigt att skriva ett schema för honom. Men har väl ett i huvudet som är tänkt för oss, ifall jag blir bra.

Jag har någon bakterie i kroppen eller likande.
Har feber till och från, halsen är så svullen, tillsammans med mandlarna att jag stundtals inte kan svälja eller hålla en tillräckligt hög ton för att man ska höra av jag säger.
men enligt sjukvårdsupplysningen och sjuksköterskorna på vårdcentralen är det inget fel på mig, utan jag ska vänta tills jag blir helt "borta" och inte kan svälja alls, då ska jag komma in till dom ;)
Dom är lite roligt, men så är det väl.

Men jaa. jag måste ju aktivera Otto ändå, önskar ibland att jag hade en medryttare eller iallfall en som kunde pyssla och dona med honom, och kanske ta en promenad eller liknande.
Men min sambo är "rädd" för hästar, min mamma som har lite hästvett och vana jobbar natt och bor 1,5mil från oss, inga vänner som grejar med hästar, så det är rätt kört med hjälpen på det hållet iallfall..
Har ju den andra kvinnan i stallet som är inackorderad också, som kan hjälpa mig i värsta fall med mockningen ifall jag blir helt borta och inte fixar med det, det vet jag allt att hon gör, men vill inte eller kan inte be henne om hjälp för jag har en bakterie/virus i kroppen, lite måste jag fixa själv ;)


Men mer imorgon eller på onsdag.
PÅ söndag kommer Emma Topp igen, vår dressyrtränare =) SÅ jag hoppas att jag fixar att rida tills dess.


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My T - 4 april 2014 10:34

just nu är jag hästlos, en längre tid i mitt liv, gjorde mig av med Otto, till en annan fodervärld, i aug -13, så jag hoppas han har det bra hos henne, om han nu är kvar där, vilket jag hoppas för hans skull, då det inte är trevligt för hästar att fl...

Av My T - 23 september 2013 07:26

Ja, då har man varit hästlös i 1månad nästan exakt.Otto, min fina Otto åkte till nytt hem runt den 22 Aug, då jag inte ville att han skulle stå och vänta ut mig och min bebis, samt min ridbarhet, då han ej mådde bra av det, så hade jag även upptäckt ...

Av My T - 12 juli 2013 06:59

Han har inte fått aktivera sig alls sedan vi longerade den 6/7, alltså idag en hel vecka sedan.Men jag har haft så jävla ont i både rygg, ben och haft även lite foglossningar.Har inte varit en dans på roser denna vecka.Hade varit underbart att ha någ...

Av My T - 6 juli 2013 14:55


Här kommer longeringen från när jag longerade Otto igår. Inte de mest rättvisaste filmerna på honom, då han var trött efter ett rätt hårt pass för honom, med mycket övergångar, så han är mer allärt på mina kommandon i vanliga fall, än vad filmerna ...

Av My T - 6 juli 2013 11:05

inte min mening. nu har jag ju ändå grejat väldigt mycket med honom, för mitt tillstånd, men jag har ändå inte fått tummen ur och börjat blogga aktivt.   Men kan la dra lite kort om vad som händer med oss. Jag tränar ju för Emma Topp, en grym...

Presentation


Välkomna till min blogg. Här kommer du kunna läsa om min ridning, mitt liv med och runt hästen. Kommer finnas inlägg om min gamla foderhäst Bella och om min nya foderhäst Otto.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards