Mitt Liv med Häst

Alla inlägg den 26 mars 2013

Av My T - 26 mars 2013 21:17

då var det en ny vecka och andra dagen av den.

så här ser schemat ut för Otto och mig och som vanligt är det förflyttningar och ändringar ifall sådant behövs.


Måndag:

Vila pga jobb 8-16.30 och scouter 18-20.00

Tidag (IDAG):

Lättare Dressyrpass, mjukgörande, sidförflyttningar
 (han skötte sig galant)

Onsdag:

Tuffare dressyr där samlad kort trav är fokus för passet, med mycket tempoväxlingar och rund och fin form i alla tre gångarterna.

Torsdag:

Promenad, en kort sträcka så han bara får röra sig, men ej anstränga sina muskler mer än som i "hagen".

Fredag:

Blandat arbete i paddocken med Bommar som uppvärvning av själva arbetsdelen och ha galoppen i fokus, låg och samlad form, som ska gå att öka och sänka med hjälp av sätet.

Lördag:

Vila

Söndag:
Uteritt beroende på väglaget, annars en kortare promenad och sedan longering ca 20-30min med inspänningsgjorden.


Där har vi veckan och mina planer för oss, jag tror allt vi kommer att hålla dessa, känns så i dags läget iallfall. =)
Sedan får vi se vad som händer.


 

Av My T - 26 mars 2013 20:53

    

 

Tävling!

Vinn en snygg JW outfit i valfri färg och storlek!

Regler:
*Bli vän/bevaka @Jennieofsweden på DV.
*Dela bilden med länk till detta inlägg på eran DV och/eller blogg.
*Rösta på mitt bidrag i Hööks tävling på FB och skriv här under vilket nummer på röst ni fick.

När ni gjort allt detta så kommenterar ni under denna bild med "Jag är med", länken till erat inlägg så jag kan se att ni delat bilden och skriver vilket nummer på röst ni fick.

Den 22 April lottar jag en vinnare som följt alla punkter, inga fuskare tack! ;)

 

Vinnaren kontaktas via DV eller mail (om ni lämnar mail).

 

Länk till Hööks tävling!

 

http://www.facebook.com/hookssverige?sk=app_140330159473974&app_data=3596 

 

Lycka till!!

 

länkt till själva bilden på DV: http://dayviews.com/jennieofsweden/513589463/

Presentation


Välkomna till min blogg. Här kommer du kunna läsa om min ridning, mitt liv med och runt hästen. Kommer finnas inlägg om min gamla foderhäst Bella och om min nya foderhäst Otto.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards