Mitt Liv med Häst

Alla inlägg den 11 mars 2013

Av My T - 11 mars 2013 09:40

jäkla skit, när jag kom ut igår till stallet och skulle rida Otto, så upptäcker jag att han har en tappsko, som tur var hade han tappat vänster baksko, så det är ju inte en av problem hovarna, vilket jag var glad för.

Tänkte se idag ifall jag hittar skon i hagen och även se om det kanske går att slå på igen eller försöka få tag på en annan sko, så Marcus, stallägaren kan slå på tappskon igen (han skor ju sina hästar och dom tävlar i travet, iallfall en av dom och det verkar ju funka), så en tappsko ska han allt klara av, frågan är bara om han vill, kan och hinner göra det.

Hovslagaren ska inte komma förens nästa måndag och i en vecka kan han inte stå, eller rättare sagt det blir vila i sådanafall från torsdag till tisdag nästa vecka, vilket är LÄNGE. så jag hoppas att Ralf kan komma tidigare, har ej fått något ja eller nej från honom, men jag hoppas det iallfall, annars får, eller måste Marcus slå på den. :P


ananrs går det framåt, vi står still i stallgången, inga problem när någon går ut eller kommer in, han är jätte duktig och lugn nu, vilket vi har strävat efter i över 1månad. han har varit riktigt lugn i ca 2veckors tid, vilket är UNDERBART.


=)

Ha det gött, så skriver jag snart igen.

Presentation


Välkomna till min blogg. Här kommer du kunna läsa om min ridning, mitt liv med och runt hästen. Kommer finnas inlägg om min gamla foderhäst Bella och om min nya foderhäst Otto.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards