Mitt Liv med Häst

Direktlänk till inlägg 22 juni 2013

idioter!!

Av My T - 22 juni 2013 10:13

Idioter till grannpojkar!!!
Hur fan får man för sig att skjuta av 5 raketer, precis utanför hästhagen, där det går 5hästar??? Tänker man över huvudtaget då?

Hade precis lagt mig ner i går natt för att sova och jag har skott, tänkte att grannen fylle sköt med bössan, men sedan kom det massa skratt och tjoande, så gick ut (naken) på altanen för att se efter och då ser jag raketer och ungarna (som är minst 18år), står ute på vägen, för dom fyrar av dom på sin gårdsplan, som är på andra sidan vägen gentemot hagarna..

Fyyy fan. hör och ser hur hästarna springer runt där ute i panik (iallfall 2av dom, som jag ser). blir gött panikslagen, när jag vet att stallägarna ej är hemma och antagligen inte pappan till pojken heller.

jaga hästar kl 00.20 är inget roligt tänkte jag, speciellt inte själv..! =(
Men jag tog på mig kläder, gick ner till hagen, för att se till dom, och om dom sköt en till så skulle jag säga till dom snällt och vänligt, men ändå bestämt att dom bör sluta, då dom skrämmer hästarna!

ALLA hästarna står i hagen när jag kommer ner, och tråden verkade vara hel, så gick in i ena hagen, den som har rundbalen i sig och hämtade massa hö, för att dom skulle lugna sig och få något annat att tänka på, samt ge dom som stod i den hagen, hö som var längre bort från pojkarna.

Men inga mer skott kom, som tur var, för deras egna skull ;)
Och hästarna verkade lugna sig väldigt snart, iallfall OTTO och hans hagkompisar, dom var ej så uppjagade som travarna var, men även Esther, den gamla tävlingsdamen lugnade sig efter lite hyschande och pratande, så dom fick nog en bra natt ändå, tills slut.


har precis varit nere och "Morgon" fodrat dom, kände att det ej är brottom, när dom fick 4kg var vid 00.30 och haft nästan fri tillgång under dagen och kvällen, då dom stod "själva" under natten, så slängde stallägarens pappa till dom rikligt med hö, så dom skulle klara sig intill förmiddagen och eftersom jag gav dom extra i natt, så gjorde dom det verkligen =)

Så nöjda med blöta hästar möttes jag av i hagen idag =)


 
 
jennie

jennie

27 juni 2013 14:54

Usch, sådant brukar hända här också på sommaren när det är massa badisar på ön, bor bredvid ett sommargästområde..
För nåfot år sedan smällde som av raketer bredvid hage så hästarna rymde och skenade ca en mil! Gissa om man vart arg då! :S
Tur att det gick bra för dig och att dem slutade! :)

http://jennieofsweden.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My T - 4 april 2014 10:34

just nu är jag hästlos, en längre tid i mitt liv, gjorde mig av med Otto, till en annan fodervärld, i aug -13, så jag hoppas han har det bra hos henne, om han nu är kvar där, vilket jag hoppas för hans skull, då det inte är trevligt för hästar att fl...

Av My T - 23 september 2013 07:26

Ja, då har man varit hästlös i 1månad nästan exakt.Otto, min fina Otto åkte till nytt hem runt den 22 Aug, då jag inte ville att han skulle stå och vänta ut mig och min bebis, samt min ridbarhet, då han ej mådde bra av det, så hade jag även upptäckt ...

Av My T - 12 juli 2013 06:59

Han har inte fått aktivera sig alls sedan vi longerade den 6/7, alltså idag en hel vecka sedan.Men jag har haft så jävla ont i både rygg, ben och haft även lite foglossningar.Har inte varit en dans på roser denna vecka.Hade varit underbart att ha någ...

Av My T - 6 juli 2013 14:55


Här kommer longeringen från när jag longerade Otto igår. Inte de mest rättvisaste filmerna på honom, då han var trött efter ett rätt hårt pass för honom, med mycket övergångar, så han är mer allärt på mina kommandon i vanliga fall, än vad filmerna ...

Av My T - 6 juli 2013 11:05

inte min mening. nu har jag ju ändå grejat väldigt mycket med honom, för mitt tillstånd, men jag har ändå inte fått tummen ur och börjat blogga aktivt.   Men kan la dra lite kort om vad som händer med oss. Jag tränar ju för Emma Topp, en grym...

Presentation


Välkomna till min blogg. Här kommer du kunna läsa om min ridning, mitt liv med och runt hästen. Kommer finnas inlägg om min gamla foderhäst Bella och om min nya foderhäst Otto.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards