Mitt Liv med Häst

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2012

välkomna till oss

Av My T - 6 augusti 2012 19:42

Hej Allesammans och välkomna till våran blogg.

I denna blogg kommer du att kunna läsa om min ridning på min foderhäst Bella.






















På bilden ser du henne.

Hon är 9år, hbl-korsning (pappa hbl, mamma: nordsvensk, arab, fullblod).

Outbildad och grön i sin ridning.

Sägs att hon blev riden western innan hon kom till mig, men jag tror inte på det. då hon inte lyssnar tillräckligt mycket på skänkel och vikthjälper som hon då borde göra.

Annars är hon en toppen häst, som är underbar att rida ut på, man behöver aldrig vara rätt eller osäker, utan hon går fram över allt och inget är direkt läskigt.


Jag har haft henne sedan den 25 maj 2012. och förhoppningarna är många många många år framåt.

helst vill jag stå som ägare på henne inom en 2års period.

Men det får vi se hur det blir med den saken.


Om mig själv då.

Ja, jag heter My och är 24år.

ridit i 20år och haft egna hästar tidigare.

Ridit in en av mina egna inom western grenen och sedan har jag hjälpt till med inridningar och jag har även sysslat med tillridningar av busiga/vilda/jobbiga hästar.


Men Bella är det första outbildade VUXNA hästen jag tar mig än, så vi får se hur det går.

Det kommer gå galant, då jag är envis och erfaren och har hjälp av min tränare Stellan (som är bland annat ridskolechef på Nuntorp naturbruks gymnasium och även tränare).



Ja. Ni kommer att få följa allt i denna blogg, uteritter, träningar, mys i stall och allt..

Ibland kommer uppdateringar göra oftare och ibland färre gånger.


Vill ni veta något, så är det bara att ställa en fråga, och ni får den besvarad.


Jag hoppas att ni kommer att vela följa mig och min häst utveckling och våra äventyr ute i Dalslands skogar.


Ha det så bra, så blir det mer inlägg inom kort.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My T - 4 april 2014 10:34

just nu är jag hästlos, en längre tid i mitt liv, gjorde mig av med Otto, till en annan fodervärld, i aug -13, så jag hoppas han har det bra hos henne, om han nu är kvar där, vilket jag hoppas för hans skull, då det inte är trevligt för hästar att fl...

Av My T - 23 september 2013 07:26

Ja, då har man varit hästlös i 1månad nästan exakt.Otto, min fina Otto åkte till nytt hem runt den 22 Aug, då jag inte ville att han skulle stå och vänta ut mig och min bebis, samt min ridbarhet, då han ej mådde bra av det, så hade jag även upptäckt ...

Av My T - 12 juli 2013 06:59

Han har inte fått aktivera sig alls sedan vi longerade den 6/7, alltså idag en hel vecka sedan.Men jag har haft så jävla ont i både rygg, ben och haft även lite foglossningar.Har inte varit en dans på roser denna vecka.Hade varit underbart att ha någ...

Av My T - 6 juli 2013 14:55


Här kommer longeringen från när jag longerade Otto igår. Inte de mest rättvisaste filmerna på honom, då han var trött efter ett rätt hårt pass för honom, med mycket övergångar, så han är mer allärt på mina kommandon i vanliga fall, än vad filmerna ...

Av My T - 6 juli 2013 11:05

inte min mening. nu har jag ju ändå grejat väldigt mycket med honom, för mitt tillstånd, men jag har ändå inte fått tummen ur och börjat blogga aktivt.   Men kan la dra lite kort om vad som händer med oss. Jag tränar ju för Emma Topp, en grym...

Presentation


Välkomna till min blogg. Här kommer du kunna läsa om min ridning, mitt liv med och runt hästen. Kommer finnas inlägg om min gamla foderhäst Bella och om min nya foderhäst Otto.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards