Mitt Liv med Häst

Alla inlägg den 23 augusti 2012

Av My T - 23 augusti 2012 13:25

Det blev ridning idag ändå.


Presenterar det med ett videoinlägg =)


 




 

Av My T - 23 augusti 2012 10:54

JA...

Det är frågan det.

Jag ska ju åka till jobbet 14.45, och just nu regnar det skyfall och Bella är dunder blöt sedan gårdagens skurar som kom på kvällen, då jag var iväg och jobbade, så hon gick utan regntäcke och blev allt för blöt och sedan har det regnat hela natten och hela morgonen och förmiddagen, utan täcke på henne.

Så jag gick ner nu för en stund sedan till stallet och tog in henne, torkade henne så gått det gick och slängde på henne ett ofodrat regn täcke, för ibland så kommer solen fram och då vill jag inte riktigt ha på ett fodrat täcke, har en känsla av att det blir allt för varmt (även om det bara är 15-19grader).

Men hon får iallfall stå med täcket på sig i en timme, och om det inte regnar vid 12, kanske jag tar mig en snabb runda, men det blir inget pass i paddocken.

och om det inte blir någon ridning dör hon inte och blir inte allt för ledsen, då hon är trött i sina ben så kanske det kan vara gött för henne och ha två lediga dagar på rad och så kör vi igen på fredag sten hård uppvärmning inför lördagen och på lördag är det dressyr-träningen, söndag uteritt, måndag vila, tisdag paddock.

Så får det nog bli om jag inte kommer ut idag. får se vad lusten säger.


 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkomna till min blogg. Här kommer du kunna läsa om min ridning, mitt liv med och runt hästen. Kommer finnas inlägg om min gamla foderhäst Bella och om min nya foderhäst Otto.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards