Mitt Liv med Häst

Alla inlägg den 30 augusti 2012

Av My T - 30 augusti 2012 20:27

för att jag inte har bloggat, dom senaste dagarna.

Men varit så att Bella hade ju vilodag i måndags, tisdag skulle jag ridit, men blev akut inringd till jobbet för ett nattjobb, så när jag kom från skolan, var det att hoppa direkt ner i sängen för att försöka sova innan man skulle iväg och jobba och Onsdagen blev det vilodag igen, då jag sov 2timmar på morgonen för att åka iväg och klippa mig och sedan handla mat, lite kläder och sådant, sedan när jag kom hem vid 15, så var jag så trött så jag trodde jag skulle spy.
Så hon fick en efterlängtad och härligt pass i paddocken idag.

vilket hon verade uppskatta.

var massa glädje och väntan på att få öka tempot från skritten.


Vi fick till några jätte fina fattningar och hon orkade hålla galoppen i ett lugnt tempo, som blev under trampad, "hög" och rund. UNDERBAR.

älskar min häst, hon lär sig fort.


Jag fick även känna på hennes bockningar för första gången idag, vilket också var rund och fin, hihi.

kände det knapp, utan hon blev bara lite högre i ryggen.

var nog snarare ett mallanting på sparka backut och bocka. jaa. lite av varje, kanske man ska säga.


ihih


sedan är hon ju grym på att "passa", vilket jag tycker är lite konstigt. men hon kan mycket min häst i allafall.

imorgon blir det en tidig tur ut på grusvägarna.

Men mer om det under helgen.

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkomna till min blogg. Här kommer du kunna läsa om min ridning, mitt liv med och runt hästen. Kommer finnas inlägg om min gamla foderhäst Bella och om min nya foderhäst Otto.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards