Mitt Liv med Häst

Alla inlägg den 24 augusti 2012

Av My T - 24 augusti 2012 20:28

Jag tänkte jag skulle berätta i korthet om ridningen idag, var inte så mycket intressant att skriva om så finns ingen anledning till att dra ut på det.


Men jag skulle ju rida igenom henne inför morgondagens dressyr träning.

hade väll egentligen velat rida LC-programmet, men jag hade verkligen ingen lust till att rida idag, så jag ville göra det lätt vindikt för mig.

Så fick bli ett aktivt arbete i 40, och sedan ett lugnt lallande i 10min för henne.

men jag fick igenom ställningen bra på henne, i båda varven, men nu har hon fått mer "hjärn styrka och förståelse" för höger varv i skritten och vänster sida är starkast i traven.

lustigt att det är så.

att skritten funkar bäst i höger varv och då behöver jag inte be henne mer än 1gång innan hon gör som hon ska och i vänster varv får jag käpa lite mer för att hon ska förstå och vara kvar i form.

och i travarbetet är det alltså tvärt om med sidorna.

lustigt.

jaja.

men vi arbetade på i ca 25min med skritt, som vi brukar göra och sedan fick hon springa lite och arbeta på lite.

var jobbigt i traven, då barnen på gården skrek och lekte, så hon blev lite mer nyfiken på dom än vad hon var på mig, men med lite arga toner och ett bestämt säte så funkade det ändå.

jaaa

så mycket mer gjorde vi inte.

vi arbetade självklart med volter, snätt igenom, åttor, serpentiner, volt tillbaka osv som vanligt.


VAAAAD VILL NI LÄSA OM?

GE MIG RESPONS.


EN BLOGGTÄVLING KANSKE?


 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkomna till min blogg. Här kommer du kunna läsa om min ridning, mitt liv med och runt hästen. Kommer finnas inlägg om min gamla foderhäst Bella och om min nya foderhäst Otto.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards