Mitt Liv med Häst

Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av My T - 7 augusti 2012 14:21

Tänkte jag skulle ta och berätta om stallet som vi är uppstallade i.

Ett litet stall med 8boxar, var av jag är den enda inackorderingen, eller jag och en tjej till, men hon byter stall på söndag.

Hästarna som står i stallet nu är:

  • 2 små ponnys
  • 1 D-ponny (24år)
  • 2 travare (sto, valack)
  • 1 märr (vbl) med föl (född 16Maj 2012)
  • Bella, (min häst)
  • (Andra hästen som står tills på söndag också)

Stallet har även spolspilta och foderdel.

Jag har en egen sadelkammare, som är uppvärmd, det finns även ett fika rum, men nyttjar jag inte, då jag bor 20meter från stallet.

(Min extremt stökiga och röriga sadelkammare, för tillfället).


Det är ett lugnt stall, inte mycket spring, skitsnack, "kan och vet bäst-snack".

Vi sköter våra hästar på det vis vi vill, utan att någon lägger sig i (visst läggar man sig i ifall det missköts).

Man springer inte på varandra, utan kan greja i lugn och ro om man så önskar, vilket jag uppskattar, för jag rensar ofta mina tankar i stallet och med hästen.


Bra och fina ridvägar har vi med, marken jag rider på är mestadels våran egna (bor tillsammans med en lantbrukare), så vi har tillgång till ca 90hektar skog.

som enbart rids i när det inte regnat extremt mycket eller många dagar.

vi har även ett gärde som vi har byggt tränghinder, som vi kan hoppa lite på, som även detta ägs av oss.


Det som ingår i stallhyran är:

  • Foder (lucern, bettfor, bellets, mineraler, höensilage)
  • Torv
  • In och utsläpp
  • Höensilage i hagen.
  • Paddock
  • Till våren även ridhus.
    För 1400kr

Något ni vill veta om oss eller stallet? så är det bara att kommentera så ska jag besvara era frågor så bra som jag kan.


 


        


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkomna till min blogg. Här kommer du kunna läsa om min ridning, mitt liv med och runt hästen. Kommer finnas inlägg om min gamla foderhäst Bella och om min nya foderhäst Otto.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards