Mitt Liv med Häst

Alla inlägg den 19 oktober 2012

Av My T - 19 oktober 2012 14:59

Men det har man att göra att jag inte gjort något alls med henne veckan som gått, visst jag har ju sett till henne varje dag och gjort det där vanliga, som man alltid gör med hästar, djur eller människor.


Men jag har inte gjort något mer med henne, då massören tycker att det är bra att hon får vila ut musklerna ordenkligt så är det det hon får göra.

Så denna vecka har verligen varit VILA för henne, har inte äns tagit henne ur hagen, utan bara borstat och grejat med henne i hagen och bara njutit med henne.


Hennes brunst känns som den är på väg att försvinna, lite lugnare i humöret och lite snällare mot sina grannar i hagen.

(hon går nu i en egen hage, pga att hon blivit så bitschig mot valacken, vilket jag tycker är bra, för han har klättrat på henne tidigare, som ni kanske vet).


men imorgon ska jag börja greja med henne igen, då ska vi ta och gå ut på en kortare promenad, eller gå runt i paddocken, vet inte riktigt än, beror på vad jag känner för imorgon.


har även fått låna en barbacka sadel/padd av min massör, så får se hur hon tycker om den.

så ska jag även få sålt min sadel hoppas jag, så jag kan köpa mig en ny till henne.


Ni ska få mer uppdate imorgon hoppas jag, men iallfall under helgen någon gång.


Något annat ni vill läsa om nu när jag inte rider henne (räknande ut igår att det var 7veckor sedan jag verkligen red henne, sista passet var på dressyrträningen, då vi verkligen kom åt hennes rygg och hon kom på hur man bar upp sig ordenkligt).  

Presentation


Välkomna till min blogg. Här kommer du kunna läsa om min ridning, mitt liv med och runt hästen. Kommer finnas inlägg om min gamla foderhäst Bella och om min nya foderhäst Otto.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards