Mitt Liv med Häst

Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av My T - 8 oktober 2012 09:05

Igår var Ann hos oss, en massör, som var super duktig.

kunnig inom SL leder, låsta bogar, halsar och massa annat.

Men hon klämde och kände ordentligt på Bella.

hon var hårdhänt och det tycker jag är bra, för det ska kännas på dom och dom är mycket tåliga djur och starka, så man behöver ta i för att det ska ge verkan.


Som tur var hittade hon inget på SL leden och inget på ryggen heller.

så det var tur det.

Bella reagerade kraftigt på bogbladet vänster sida och även lite på höger med, men inte lika mycket.

hon reagerade även mycket kraftigt på båda låren, strax över knäna på henne.

så där har vi dom jobbiga muskelpartierna.

hon hade även mjölk i juverna, så denna brusten har varit jobbig för henne.

så har ju även Max (vallacken) klättrat på henne och inte som man ska klättra kanske, så inte så konstigt om hon har ont i låren av det.


Men så knäckte hon bogarna, halsen, nacken, bakbenen/höfterna-bak, så "töjde" hon även svansen/ryggraden, då hon blev dragen i svansen efter hon hade rullat fast, så kan hon bli sträckt av det också.

men bella förstod först inte riktigt vad det var som va på gång, så hon försökte hjälpa till med att knäcka sig själv och styra sina ben själv, när hon grejade med frambenen, så hon är ju verkligen snäll och vill väl och hon vill verkligen hjälpa till, vilket jag tycker är supergulligt.

Men när hon hade blivit knäckt så stod hon bara där och undrade vad det var som hade hänt och bara stod med frågande ögon och tittade på mig, så tog hon ett steg och en super hög och uppskattad frustning.

så hon tyckte det var skönt, uppenbarligen.


så jag fick visat för mig hur jag ska underhålla hennes massering på låren och även vid bågen för att hon ska bli bättre snabbare.

vilket kommer bli spännande att se om jag gör rätt eller om det ger verkan av det jag gör.

men nu ska hon inte få bli riden på 4dagar, så först på torsdag/fredag ska jag sitta upp på henne och se hur hon reagerar eller hur hon funkar.


Men dessa dagar här innan dess, så ska jag longera, promenera, tömköra henne, så hon får röra på sig, men inte någon på ryggen.

ska bli roligt och se om det funkar eller om hon är lika dan. =)

Spännande.


 

Presentation


Välkomna till min blogg. Här kommer du kunna läsa om min ridning, mitt liv med och runt hästen. Kommer finnas inlägg om min gamla foderhäst Bella och om min nya foderhäst Otto.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards