Mitt Liv med Häst

Alla inlägg den 27 januari 2013

Av My T - 27 januari 2013 10:23

då har han tillbringat sin första natt i sitt nya hem, min lilla Otto, han verkar vara väldig nöjd över det hela.

all hö var slut, maten i krubban var slut den med (förutom det som hade frusit fast i botten), vattenhinken var nästan tom.

massa att mocka var det med, så jag tror starkt att han kommit till rätta eller att han trivs eller njuter, svårt att säga, men ni förstår nog vad jag menar.


så jag har varit nere och mockat och grejat iordning maten och allt.

så i kväll när dom kommit in tänkte jag gå ner och greja med honom, bara mysa och ge lite förtroende till varandra, börja bygga upp det.


jaa, kan ju dra lite kort om honom och hans läge:

  • Valack, svenskt halvblod
  • 168cm hög
  • 16år
  • Brun med vit bläs och tre vita strumpor
  • i vilande läge, stått i ca 6-7månader, innan dess inget seriöst riden heller
  • Hovbölder fram har han tidigare haft
  • Han har även sjukdomen shivering
  • Tidigare hoppa 135cm klasser
  • En stjärning fälttävlan
  • Utbildad msv dressyr

jaa. mer info kommer komma och massa mer kommer också att komma.

följ vårt arbete till en muskladd och igång satt stor och maffig häst.



   


Presentation


Välkomna till min blogg. Här kommer du kunna läsa om min ridning, mitt liv med och runt hästen. Kommer finnas inlägg om min gamla foderhäst Bella och om min nya foderhäst Otto.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards