Mitt Liv med Häst

Direktlänk till inlägg 2 december 2012

då var min ögonsten tillbaka lämnad =/

Av My T - 2 december 2012 09:37

igår blev det att lämna tillbaka men ögonsten, funkar ju inte att ha en häst på foder, när ägarna inte skickar avtalet, vet papper, vacc papper, pass eller någonting.
går ju inte.
dom svararde ju inte på sms, samtal eller något heller.
medelar inte att dom bytt telefon nr heller, så då gav jag verkligen upp.
tråkigt att behöva lämna tillbaka en häst som man faktiskt har fått till att kunna lc, som tidigare inte kunde  gå på böjt spår.
men vad ska man göra, när det inte funkar med ägarna, kan ju inte ha en häst, som ägarna inte fullföljer sin del av avtalet på.
så det blev att göra henne klar för avfård,  hem till sitt gamla hem, va la inte så jätte kul att behöva lämna iväg henne, men det funkar ju inte när ägarna inte gör sin del i avtalet.
 
allvarligt, vilket oseriösa människor.
dom kollade inte igenom hästen, fråga inte hur det hade gått, ingen ting.
det ändå han var intresserad av var att vi skulle åka.
allvarligt talat, vilka jävla människor.
 
usch..
känns jobbigt att lämna henne dit, när jag ser hur det ser ut och när jag sett hur deras andra hästar sett ut.
blä säger jag bara.
men vilken jävla färd dit eller.
först ska man lasta hästen, vilket gick hur bra som helst, sedan skulle jag ju komma upp för backen och ut på vägen, men det ville inte transporten, eller vägen, is gata, så jag kom verkligen inte upp.
lasta ur hästen, köra upp släpet till oss, försöka lasta på hästen igen, vilket hon inte alls var sugen på nu, hon hade ju redan åkt transport en gång idag, räcker inte det?
tog fan en timme att få på henne igen, om inte mer, höll fan på att bli tokig.
hästjävel.
muta med mat, blev arg, försökte med longering och mota in henne, försökte med mat på golvet, så hon skulle äta sig inåt, men hon ville verkligen inte.
tillslut hade jag nästan gett upp och då var hon helt plötsligt inne i transporten.
stod hyfsat still och skötte sig på färden.
hon var ju ändå duktig.
 
men vilka jävla ägare..
fyy fan.
en svettig häst, hon fick inte ens ett täcke på sig, foder i boxen, eller hö, ingen ting.
hon som stod som ägare på henne, kom inte ens ut och tog emot henne, utan hennes gubbe, fyyyy faaan för sådant folk.
blä..
och försökte att sno min grimma gjorde han också.
inte fan tror du att ni skickade med en ny och fin lädergrimma till henne? hallå???!!!

jaja, men känns skönt att lämna tillbaka henne, men ändå tråkigt att hon ska behöva komma tillbaka dit.
blä.
 
idag blir det åka till falköping och provrida en annan häst, som jag kommer att ev ta hem, en valack på 167, 14år. msva dressyr, 140cm hoppning.

gudomligt vacker.


SKA MAN ANMÄLA DOM TILL DJURVÅRDSVERKET, ELLER VAD DET HETER, NÄR JAG VAR DÄR  I VÅRAS, VAR EN AV HÄSTARNA SÅ MAGRA SÅ HÖFTERNA STACK UPP, NÄR JAG KÖRDE FÖRBI DOM I SOMMRAS, GICK DOM PÅ INGET BETE OCH HÄSTARNA I DEN HAGEN VAR OCKSÅ ENORMT MAGRA OCH BENEN STACK UT PÅ DOM.

HUR SKA MAN GÖRA?!

VAD HADE NI GJORT?

HJÄLP.

 
 
Ingen bild

Linn

3 december 2012 17:31

Du ska givetvis anmäla det!!! Ta kontakt med Svenska Hästarnas Värn annars, dom hjälper dig garanterat!

 
Tina

Tina

6 januari 2013 11:05

Anmäl för gudsskull!
Blir förbannad när man läser...
Vikka människor de finns...
USCH!!!!!!

http://tinamagicadehex

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My T - 4 april 2014 10:34

just nu är jag hästlos, en längre tid i mitt liv, gjorde mig av med Otto, till en annan fodervärld, i aug -13, så jag hoppas han har det bra hos henne, om han nu är kvar där, vilket jag hoppas för hans skull, då det inte är trevligt för hästar att fl...

Av My T - 23 september 2013 07:26

Ja, då har man varit hästlös i 1månad nästan exakt.Otto, min fina Otto åkte till nytt hem runt den 22 Aug, då jag inte ville att han skulle stå och vänta ut mig och min bebis, samt min ridbarhet, då han ej mådde bra av det, så hade jag även upptäckt ...

Av My T - 12 juli 2013 06:59

Han har inte fått aktivera sig alls sedan vi longerade den 6/7, alltså idag en hel vecka sedan.Men jag har haft så jävla ont i både rygg, ben och haft även lite foglossningar.Har inte varit en dans på roser denna vecka.Hade varit underbart att ha någ...

Av My T - 6 juli 2013 14:55


Här kommer longeringen från när jag longerade Otto igår. Inte de mest rättvisaste filmerna på honom, då han var trött efter ett rätt hårt pass för honom, med mycket övergångar, så han är mer allärt på mina kommandon i vanliga fall, än vad filmerna ...

Av My T - 6 juli 2013 11:05

inte min mening. nu har jag ju ändå grejat väldigt mycket med honom, för mitt tillstånd, men jag har ändå inte fått tummen ur och börjat blogga aktivt.   Men kan la dra lite kort om vad som händer med oss. Jag tränar ju för Emma Topp, en grym...

Presentation


Välkomna till min blogg. Här kommer du kunna läsa om min ridning, mitt liv med och runt hästen. Kommer finnas inlägg om min gamla foderhäst Bella och om min nya foderhäst Otto.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards