Mitt Liv med Häst

Direktlänk till inlägg 4 september 2012

min fina tjeja

Av My T - 4 september 2012 20:09

jaa. jag kan ju börja med att jag har världen underbaraste häst, som alla andra hästmänniskor säger om sina ;) så är även min dam.


hon växer och växer i mina ögon dag för dag.

hon blir mer och mer underbar och snart är hon PERFEKT.

Med hjälp av min tränare har vi fått pli på henne riktigt bra.

hon börjar förstå riktigt bra hur man ska arbeta i en korrekt form, hur man ska ställa sig och hur man gör när man byter ställning från olika varv.

hon har även fattat hur man ska fatta en lugnare galopp och hålla en lugn galopp på fyrkants spåret.


idag var även första dagen som hon orkade bära sig i form i traven, då jag satt ner i sadeln, vilket hon tidigare bara brytet av när vi har testat detta.

så det är så himla roligt och se.


från en häst som sprang med huvudet högt och bara gapade när man tog lite i tyglarna, till en häst som tuggar förtjust på bettet och som arbetar sig neråt och inåt. en häst som orkar galopperna, som lyssnar på mig och litar på mig.

helt underbart.

synd dock att hon bygger muskler segt.

rumpan börjar bli helt okej nu och halsen börjar komma, bara en gigantisk mage som ska jobbas bort, som hon fått av hösilaget, men snart kommer dom in på nätterna och då kan jag kontrollera det mer.

men nu får hon leva lite gött som fet liten häst.

men snart ska hon bli smäcker, musklad helt och hållet och helt underbar.

jaaa.

framsteg blir det, och jag älskar henne, henne ska jag aldrig göra mig av med, för hon är min bebis och min ögonsten.


helt underbar.

och nu springer hon inte ifrån mig längre, vilket jag uppskattar, så nu tycker hon det är roligt igen.

massa arbete i paddocken och lugna uteritter.

hon är så roligt att rida, då hon är cool lugn och helt plötsligt kan spänna sig och stressa upp sig och så skrattar man åt henne och hon kommer på sig själv att hon egentligen inte är rädd.

=)

Ja, jag har fått tag på en perfekt madam, nu gäller det bara att arbeta på framåt och ge henne mer direktiv och mer övningar, så hon blir klockren i sin ridning och en fin ridhäst.

 

MIN ÄLSKADE UNDERBARA BELLA/BELLA BUS/BELLISEN/TJEJAN

MIN BÄSTA PÅLLE GENOM TIDERNA.



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My T - 4 april 2014 10:34

just nu är jag hästlos, en längre tid i mitt liv, gjorde mig av med Otto, till en annan fodervärld, i aug -13, så jag hoppas han har det bra hos henne, om han nu är kvar där, vilket jag hoppas för hans skull, då det inte är trevligt för hästar att fl...

Av My T - 23 september 2013 07:26

Ja, då har man varit hästlös i 1månad nästan exakt.Otto, min fina Otto åkte till nytt hem runt den 22 Aug, då jag inte ville att han skulle stå och vänta ut mig och min bebis, samt min ridbarhet, då han ej mådde bra av det, så hade jag även upptäckt ...

Av My T - 12 juli 2013 06:59

Han har inte fått aktivera sig alls sedan vi longerade den 6/7, alltså idag en hel vecka sedan.Men jag har haft så jävla ont i både rygg, ben och haft även lite foglossningar.Har inte varit en dans på roser denna vecka.Hade varit underbart att ha någ...

Av My T - 6 juli 2013 14:55


Här kommer longeringen från när jag longerade Otto igår. Inte de mest rättvisaste filmerna på honom, då han var trött efter ett rätt hårt pass för honom, med mycket övergångar, så han är mer allärt på mina kommandon i vanliga fall, än vad filmerna ...

Av My T - 6 juli 2013 11:05

inte min mening. nu har jag ju ändå grejat väldigt mycket med honom, för mitt tillstånd, men jag har ändå inte fått tummen ur och börjat blogga aktivt.   Men kan la dra lite kort om vad som händer med oss. Jag tränar ju för Emma Topp, en grym...

Presentation


Välkomna till min blogg. Här kommer du kunna läsa om min ridning, mitt liv med och runt hästen. Kommer finnas inlägg om min gamla foderhäst Bella och om min nya foderhäst Otto.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards