Mitt Liv med Häst

Alla inlägg den 3 september 2012

Bloppis-annons
Av My T - 3 september 2012 16:16

Säljer ett flugtäcke, med magplatta i storlek 145. Använt vid två korta tillfällen då det var för tajt i bogen för min häst.

säljes helt och rent (efter bästa förmåga)

är i helt nytt skick

Nypris: 300kr, MITT PRIS: 250kr (då det är som NYTT) + ev fraktavgift


Svet/nät-täcke säljes i storlek 125. Säljes i nytt skick även detta, då jag köpte ett täcke som låg i fel påse.

täcket är i nyskick, enbart legat på häst vid fotograferingstillfället.

  Nypris: 240kr, MITT PRIS: 150 kr + ev fraktavgift


Säljer ett schabrak i storlek ponny.

Ett schabrak som är i färgen limegrönt/gult, med en kant av dödskallar.

Lite urtvättat i färgen, men duger bra som ett "slit och Släng" schabrak hemma och i skogen, eller varför inte till din yngre dotter?

Det har många många många många tillfällen kvar tills det är helt förbrukat.

  Pris: 80kr + ev farktavgift



Senskydd av märket Equi-Guard säljes i storlek FULL, i färgen blå.

Dom är använda ca 4tillfällen vid ridning, då dom inte helt hundra passar min häst.

Så dom är inte litna eller har revor i sig, men den vita kanten är inte helt vit längre (utan mer åt gråa hållet), pga svett och lera.

men vid försäljning ska dom tvättas så gått det går.

Dom är även avtvättade/torkade efter varje användning.

 
  

Nypris: 239kr, MITT PRIS: 180 kr + ev fraktavgift.


Säljer ett par HANSBO ridstövlar i stl 41, dom har ett par år på nacken, men har använt 2ggr, pga dom ej passar mig runt vaderna.

  Mitt pris: 240kr+ ev fraktavgift.

VId försäljning skickas dom ny puttsade och rena.


Säljer även ett par ridskor, simpel modell, ca 1år gamla, använda ca 35/40ggr, då dom är för stora i foten för mig.

köpa från Börjes, inga märkes saker, men bra skor att rida och greja med hemma.

Mitt pris: 100kr + ev fraktavgift.

Vid försäljning skickas dom ny puttsade.


På SAMTLIGA grejer, förekommer en viss prutmån.

vid frågor och dyligt, skriv en kommentar eller ett mail till mig.


Hästar & Ridsport, Säljes - Vänersborg (Västra Götalands län)
Pris:    80:-
 
Av My T - 3 september 2012 12:04

Bella har ju haft en vilovecka nu.

så idag red jag ut med grann tjejen, hon som stod i vårt stall tidigare.

vi tog oss runt risö, med mycket skritt och lite "kapplöpning", i ett hyfsat snabbt tempo, iallfall för Shiela, för Bella var det ett helt okej utetempo i galoppen, men roligt tyckte båda två att det var. galoppera sida vid sida är jätte roligt, speciellt när det är en av sina bästa vänner man galopperar bredvid (hästarna är väldigt fästa vid varandra nu när dom går i två olika stall och inte ses mer än max 1gång i veckan).

men en tur på 1 timme och 20min.

helt okej väder och en helt okej lyhörd häst.

haha

hon travade ner i diket, när hon såg shiela, dum som bara den, jag "sparkade" och "drog", men hon blev helt exalterad och diket ar det som gällde.


Men en trevlig tur.

aldrig fel med sällskap.


Och så red vi ju ut i lördags också, innan all jävla halm skulle in.

vi red ca 45min, med 3km trav och galopp och 2km skritt.

vilket var uppskattat för min kuse, men hon blev svett och härlig.

hon är ju extremt fet nu, så jag tror jag blir tokig, väldigt kraftig hö har dom, så jag funderar på att flytta henne till ponnysarna som inte får så mycket, så kanske hon inte blev fet för tre hästar, nu har hon mage för två.

ser ut som hon var dräktig.

man känner och ser revbenen, men hon har fått mage långt bak, precis som hon vore dräktig.

jaja. vi får se om det kanske ploppar ut ett litet föl ;) hihi


ne, men imorgon blir det nog paddocken och onsdag om vädret tillåter det blir det trängbanan och lite hoppning.


 

Presentation


Välkomna till min blogg. Här kommer du kunna läsa om min ridning, mitt liv med och runt hästen. Kommer finnas inlägg om min gamla foderhäst Bella och om min nya foderhäst Otto.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards