Mitt Liv med Häst

Alla inlägg den 26 juni 2013

Av My T - 26 juni 2013 07:17

Igår longerade jag Otto en sväng. tror han uppskattade det. Han frusta och frusta och verkligen slappnade av, när vi tog och galopperade, så han tyckte nog det var dax att röra på sig igen =)
FInns inte så mucletatt säga om passet, som alla andra: vilket är bra.


testade även den andra tjejens häst, han går aldrig korrekt med henne och igår var det en granntjej här och provred honom för medryttare och han gick inte korrekt då heller, så jag var tvungen att kasta mig upp i foppa och sladderbyxor och han kunde ju, men han tykte det var grymmt jobbigt att man KRÄVDE något av honom...men ska ta och rida igenom honom iallfall en gång i månaden, så han får gå RIKTIGT, som han ska gå och kan gå stället för med huvud långt ut i vädret och bara springa på... =)
Han blev lite sur på mig, när jag bad honom arbeta, några steg i öppna fixade han, men inte mycket mer än 2steg, skänkelvikning 3steg, så han kan allt, bara han får lite stöd och stöttning.. men om honom kommer det bli om ajg rider honom mer, vilket ajg ska försöka göra.

Presentation


Välkomna till min blogg. Här kommer du kunna läsa om min ridning, mitt liv med och runt hästen. Kommer finnas inlägg om min gamla foderhäst Bella och om min nya foderhäst Otto.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards