Mitt Liv med Häst

Alla inlägg den 29 april 2013

Av My T - 29 april 2013 08:16


 

här har ni ett filmklipp från longeringen den 26/4.

hade ett till, i andra varvet, men där höll jag telefonen fel, så det ligger på sidan, så är jobbigt att se på.

mäker det när jag filmar, tappar jag konsentrationen på Otto och han kan slarva sig igenom utan att jag märker det helt och hållet, då jag håller i kameran, men här är iallfall ett smakprov i hur han rör sig i höger varv, trav och skritt, ökning och avsakning.


Av My T - 29 april 2013 07:45

och börja blogga även på min hästblogg. då jag faktiskt grejar väldigt mycket med Otto och han aktiveras minst 4dagar i veckan och då kan det ju faktiskt vara så att man ibland har något att skriva om..


kan ju berätta att jag var på göteborgsmässan och köpte lite grejor till honom.

blev bland annat:

  • 2kg nyponpulver för priset av en hos återförsäljare 360.-
  • Dressyrgjord, som är automatiskt (formar sig efter kroppen) 298.-
  • Mörkbrunt träns, till dressyren 195.-
  • Nytt äpplebätt, med fasta ringar 199.-
  • Pad från Mustang 100.-
  • Bruna tyglar (men när jag kom hem var dom röda, så det blir reservtyglarna) 50.-
  • Flyghuva "kondom"-modellen och flugmedel 80.-
  • Bruna strykkappor och sensydd 280.-
  • Vattenhink 80.-
  • Bensnören till täcke 25.-
  • Självfestande bandage ?.-

ja, det var nog det jag köpte, blev ett totalbelopp på ca 1700kr, kanske lite mer, men runt det iallfall, så fick mycket för pengarna.

kanske blev något mer, men för tillfället kommer jag ej på vad det kunde vara.


testade även stövla, men alla var för små i vaderna för mig, så det blev inget av det ändå.

vilket var lite tråkigt, hade verkligen velat ha ett par tretorn stövlar, men dom var både för små i foten och skaftet, kom inte ens upp med dragkedjan över fotleden.


ni får ta och önska er lite inlägg eller vara mer aktiva så kommer jag även vara det som skribent.


 


Presentation


Välkomna till min blogg. Här kommer du kunna läsa om min ridning, mitt liv med och runt hästen. Kommer finnas inlägg om min gamla foderhäst Bella och om min nya foderhäst Otto.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards